Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.01.2012, sygn. IPTPP2/443-686/11-2/PM, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-686/11-2/PM
Opodatkowanie podatkiem VAT wydawanych członkom rodzin pracowników przedsiębiorstwa biletów wolnej jazdy.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 3 października 2011 r. (data wpływu do BKIP w Piotrkowie Tryb. 17 października 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wydawanych członkom rodzin pracowników przedsiębiorstwa biletów wolnej jazdy jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 października 2011 r. do Biura Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wydawanych członkom rodzin pracowników przedsiębiorstwa biletów wolnej jazdy.
W związku z § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, pismem z dnia 14 października 2011 r., przesłał ww. wniosek Dyrektorowi Izby Skarbowej w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim (data wpływu 17 października 2011 r.), celem załatwienia zgodnie z właściwością miejscową.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, która powstała z przekształcenia zakładu budżetowego w rozumieniu art. 9 ustawy z dnia 20.12.1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 1997 r. Nr 9, poz. 43 z późn. zm.), oraz na mocy uchwały Rady Miejskiej. Założycielem Spółki jest Gmina, która również jest 100% udziałowcem. Zgodnie z umową Spółki przedmiotem działalności podstawowej jest organizacja i prowadzenie lokalnego transportu zbiorowego, wykonywanie usług transportowych w zakresie przewozu osobowego, towarowego w tym transportu międzynarodowego oraz inna działalność wskazana w akcie założycielskim. Spółka świadczy wyżej wymienione usługi na podstawie umowy zawartej z gminą. Przedmiotem umowy jest uregulowanie zasad realizacji przez Spółkę, nałożonego na nią w trybie władczym zobowiązania do świadczenia publicznych usług komunikacyjnych w zakresie lokalnego transportu zbiorowego. Umowa określa szczegółowe zasady, na jakich Spółka ma wykonywać w ogólnym publicznym interesie gospodarczym zadania własne gminy w zakresie lokalnego transportu zbiorowego oraz transportu młodzieży do szkół w granicach administracyjnych Gminy. W szczególności umowa reguluje warunki i zasady realizacji przez Spółkę usług przewozowych na liniach autobusowych wyżej wymienionym obrębie oraz zasady korzystania z infrastruktury służącej do wykonywania zadania własnego gminy. Gmina jako zamawiający wnosi na rzecz Spółki dopłatę (rekompensatę) w miesięcznych terminach rozliczeniowych na podstawie wystawionego przez Spółkę rachunku za wykonane wozokilometry. Zgodnie z postanowieniami umowy Spółce przysługuje od gminy rekompensata, która nie może przekroczyć kwoty niezbędnej do pokrycia części kosztów związanych z wykonywaniem usług przewozowych świadczonych na podstawie ww. umowy, przy uwzględnieniu związanych z tym przychodów i rozsądnego zysku.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right