Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 04.01.2012, sygn. IPTPP2/443-638/11-4/JN, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-638/11-4/JN

Wnioskodawca nie ma możliwości odliczenia podatku naliczonego oraz prawa do zwrotu podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących wykonanie usług w związku z realizacją zadania pn. ..., gdyż jak wskazał na chwilę obecną nie można jednoznacznie stwierdzić, czy wydatki poniesione w ramach zrealizowanego zadania będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 23 września 2011 r. (data wpływu 29 września 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 20 grudnia 2011 r. (data wpływu 21 grudnia 2011r .) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia oraz zwrotu podatku naliczonego z faktur dokumentujących wykonanie usługi w związku z realizacją zadania pn. ... jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 września 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia oraz zwrotu podatku naliczonego z faktur dokumentujących wykonanie usługi w związku z realizacją zadania pn. ....

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 20 grudnia 2011 r. (data wpływu 21 grudnia 2011 r.) o doprecyzowanie stanu faktycznego oraz kwestie związane z reprezentacją.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest państwową jednostką budżetową powołaną do życia Zarządzeniem Wojewody utworzoną w celu realizacji zadań Wojewody wynikających z ustawy o ochronie granicy państwowej. Zadania te obejmują administrację przejściami granicznymi polegającą na stałym utrzymywaniu w sprawności działania przejść granicznych, przeprowadzaniu inwestycji na przejściach oraz dysponowaniu majątkiem znajdującym się w zasięgu terytorialnym tych przejść. Zarówno Wnioskodawca, jak i majątek, którym administruje jest własnością Skarbu Państwa. Zainteresowany na realizację wyznaczonych mu zadań otrzymuje środki z budżetu państwa, natomiast przychody, które uzyskuje w ramach administracji ,tj. z wynajmu lub sprzedaży składników majątku Skarbu Państwa, odprowadza do budżetu państwa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00