Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27.12.2012, sygn. ILPP1/443-850/12-7/AI, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-850/12-7/AI

Czy, a jeżeli tak, to w jakim zakresie i kiedy Gmina może uznać podatek od towarów i usług związany z nabyciem towarów i usług wymienionych w stanie faktycznym za podatek naliczony i go odzyskać?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 10 września 2012 r. (data wpływu 13 września 2012 r.), uzupełnionym pismami z dnia 27 listopada 2012 r. (data wpływu 29 listopada 2012 r.) oraz 20 grudnia 2012 r. (data wpływu 24 grudnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupionych towarów i usług związanych z remontem i wyposażeniem świetlic wiejskich jest:

  • nieprawidłowe w zakresie wydatków poniesionych w roku 2007,
  • prawidłowe w zakresie wydatków poniesionych w latach 2008-2011.

UZASADNIENIE

W dniu 13 września 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupionych towarów i usług związanych z remontem i wyposażeniem świetlic wiejskich. Wniosek uzupełniono pismami z dnia 27 listopada oraz 20 grudnia 2012 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina posiada własny numer NIP i jest od listopada 2011 r. zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym. Natomiast Urząd Gminy w roku 2011 utracił w związku z wyrejestrowaniem status podatnika VAT czynnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00