Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.12.2012, sygn. ILPP1/443-822/12-6/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-822/12-6/MD
Zwolnienie od podatku czynności zbycia nieruchomości
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Fundacji przedstawione we wniosku z dnia 31 sierpnia 2012 r. (data wpływu 3 września 2012 r.), uzupełnionym pismami z dnia: 12 listopada 2012 r. (data wpływu 14 listopada 2012 r.) oraz 4 grudnia 2012 r. (data wpływu 6 grudnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności zbycia nieruchomości jest:
- prawidłowe w części dotyczącej zbycia użytkowego poddasza,
- nieprawidłowe w części dotyczącej zbycia lokali, które nie były wykorzystywane nieodpłatnie przez Wnioskodawcę oraz lokali nr 6, nr 1, nr 5 oraz nr 7.
UZASADNIENIE
W dniu 3 września 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności zbycia nieruchomości. Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismami z dnia: 12 listopada 2012 r. oraz 4 grudnia 2012 r. o informacje doprecyzowujące opisane zdarzenie przyszłe.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W roku 2000 nabył od osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej nieruchomość zabudowaną budynkiem mieszkalnym wielolokalowym.
Nabywając nieruchomość Zainteresowanemu nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. W wyniku katastrofy budowlanej, która miała miejsce w roku 2006 Fundacja zmuszona została do wykonania robót budowlanych i czynności budowlanych zmierzających do usunięcia stwierdzonych przez Państwowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego nieprawidłowości w stanie technicznym budynku. Roboty te zostały wykonane w roku 2007, a ich wartość była wyższa niż 30% wartości początkowej budynku. W okresie od nabycia do planowanego zbycia nie były ani nie będą ponoszone wydatki na ulepszenie budynku. Od poniesionych wydatków na roboty budowlane i czynności budowlane zmierzające do usunięcia nieprawidłowości w stanie technicznym budynku Wnioskodawcy przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego i Fundacja z prawa tego skorzystała. Nieruchomość była udostępniana odpłatnie na podstawie umów najmu od momentu jej nabycia przez Fundację w marcu 2000 r., zarówno osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej, jak i podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą. Jeden z lokali wykorzystywany był nieodpłatnie przez Fundację właściciela nieruchomości. Wszystkie lokale zostały opróżnione we wrześniu 2006 r., na podstawie decyzji Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, a umowy najmu zawieszone. Po dokonaniu wskazanych robót budowlanych 1 kwietnia 2008 r. najemcy mogli wrócić do lokali. Po wykonaniu robót budowlanych i czynności budowlanych zmierzających do usunięcia stwierdzonych przez Państwowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego nieprawidłowości w stanie technicznym budynku, nieruchomość była wykorzystywana do czynność opodatkowanych podatkiem VAT krócej niż 5 lat.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right