Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.08.2012, sygn. ILPP2/443-430/12-4/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-430/12-4/MR

Czy Spółka ma prawo do odliczenia podatku VAT z tytułu otrzymanych od punktu gastronomicznego faktur?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Sp. z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 18 kwietnia 2012 r. (data wpływu 24 kwietnia 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 30 lipca 2012 r. (data wpływu 1 sierpnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT z otrzymanych od punktu gastronomicznego faktur jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 kwietnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT z otrzymanych od punktu gastronomicznego faktur. Wniosek uzupełniono w dniu 1 sierpnia 2012 r. o doprecyzowanie opisu stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Sp. z o.o. jest Aquaparkiem świadczącym usługi z tym związane, tj. m.in.: oferuje korzystanie z basenu, korzystanie z sauny, organizuje imprezy okolicznościowe dla dzieci. Każdy klient przy wejściu na basen, kupując bilet na określone usługi basenowe otrzymuje tzw. transponder, który służy do aktywacji szafki oraz do rozliczenia z rodzaju korzystanych usług. Klient może skorzystać z basenu, sauny oraz może zakupić oferowane produkty przez punkt gastronomiczny, znajdujący się na terenie basenu. Przy wyjściu, po rozliczeniu transpondera otrzymuje dodatkowy paragon fiskalny na np. przekroczony czas korzystania z basenu, czy sauny oraz paragon dokumentujący zakupione produkty z punktu gastronomicznego (pizza, kawa, lody, ciastka, itd.) z podziałem na zastosowane przez ten punkt stawki VAT 5%, 8% oraz 23%. Zarówno Aquapark jak i punkt gastronomiczny dzierżawią niezależnie pomieszczenia od Gminy, jako właściciela budynku. Punkt gastronomiczny znajduje się w położeniu, który umożliwia sprzedaż swych produktów klientom basenu wewnętrznego i zewnętrznego. Możliwy jest zakup również produktów przez klientów za gotówkę, którzy nie mają biletu wstępu na basen.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00