Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.09.2012, sygn. ILPB3/423-224/12-3/JG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-224/12-3/JG

Czy wskazane w stanie faktycznym wydatki powinny zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów Spółki w roku 2011 (tj. w momencie wykonania usług), czy w roku 2012 (tj. w momencie wystawienia faktury przez kontrahenta i ujęcia jej w księgach rachunkowych Spółki)?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 04 maja 2012 r. (data wpływu 14 czerwca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 czerwca 2012 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony o brakującą opłatę w dniu 04 września 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej: Spółka) w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą poniósł na przełomie roku 2011 oraz 2012 następujące koszty:

  1. koszty usług marketingowych, które związane były przede wszystkim z:
    • prezentacją produktów Spółki w prospektach handlowych oraz na plakatach,
    • ekspozycją produktów Spółki w sklepach,
    • oferowaniem promocji cenowych na produkty Spółki,
    • optymalizacją asortymentu produktów Spółki,
    • merchandisingiem,
    • badaniami rynku oraz
    • obsługą internetowego systemu przesyłania danych EDI,
  2. koszty związane z dostawą towarów, tj. koszty sprzedaży, zakupu oraz redystrybucji towarów,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00