Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 31.01.2012, sygn. ILPP1/443/1410/11-4/NS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443/1410/11-4/NS

Sposób dokumentowania otrzymywanego od podwykonawców zwrotu kosztów usunięcia usterek i wad.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 24 października 2011 r. (data wpływu 4 listopada 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 17 stycznia 2012 r. (data wpływu 20 stycznia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania otrzymywanego od podwykonawców zwrotu kosztów usunięcia usterek i wad jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 listopada 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania otrzymywanego od podwykonawców zwrotu kosztów usunięcia usterek i wad. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 17 stycznia 2012 r. (data wpływu 20 stycznia 2012 r.) o podpis osoby upoważnionej do reprezentowania Wnioskodawcy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca świadczy usługi budowlane w ramach realizacji różnych projektów budowlanych. W zakresie konkretnych prac budowlanych Spółka korzysta z usług podwykonawców, z którymi zawiera umowy podwykonawcze (umowy o roboty budowlane).

Zgodnie z zapisami umów, każdy podwykonawca gwarantuje i zapewnia należyte wykonanie robót, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz warunkami zawartymi w umowie. W sytuacji, gdy podwykonawca wykona prace w sposób nienależyty, jest on zobowiązany w terminie 7 dni do usunięcia na własny koszt wszelkich wad i usterek, bez względu na wysokość związanych z tym kosztów, które zostaną ujawnione w okresach objętych gwarancją. Po bezskutecznym upływie terminu przewidzianego na usunięcie usterek (wad), bądź w razie odmowy usunięcia wad, Zainteresowany może zlecić ich usunięcie innemu wykonawcy (osobie trzeciej) według własnego wyboru na koszt podwykonawcy, nie tracąc uprawnień z tytułu rękojmi i gwarancji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00