Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.01.2012, sygn. ILPP1/443-1374/11-3/BD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1374/11-3/BD
Podatek od towarów i usług odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 18 października 2011 r. (data wpływu: 24 października 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 3 stycznia 2012 r. (data wpływu: 4 stycznia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 października 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 3 stycznia 2012 r. o informację, iż Wnioskodawczyni oczekuje wydania jednej interpretacji w zakresie zdarzenia przyszłego oraz o doprecyzowanie opisu sprawy.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawczyni uzyskała wpis do ewidencji dnia 15 lutego 2010 r., od dnia 18 lutego 2010 r. Zainteresowana jest podatnikiem VAT.
Na dzień rozpoczęcia działalności, Wnioskodawczyni posiadała prywatny majątek, który zakupiła w roku 2008 na podstawie aktu notarialnego. W skład ww. majątku wchodzi nieruchomość zabudowana obiektem pałacowym.
Zainteresowana zdecydowała, że pałac będzie służył prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, wymaga jeszcze dużych nakładów modernizacyjnych i remontowych.
Przez okres: luty 2010 r. do chwili obecnej, Wnioskodawczyni odliczała VAT od zakupów inwestycyjnych przez kolejne miesiące. Wydatki dotyczyły również zakupów na wyposażenie nowopowstałych pokoi hotelowych (meble, dywany, firany itd.) oraz kuchni. W miesiącu październiku 2011 r. nastąpi odbiór nadzoru budowlanego części obiektu po zakończonych pracach budowlanych. Po wykonaniu wyceny obiektu, która uwzględnić miała operat szacunkowy rzeczoznawcy majątkowego dokonany 1 marca 2010 r. oraz sumę dokonanych nakładów inwestycyjnych, obiekt pałacowy miał być wprowadzony do ewidencji środków trwałych i amortyzowany w działalności gospodarczej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right