Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.01.2012, sygn. ILPP2/443-1425/11-2/AKr, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1425/11-2/AKr
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania transakcji aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki akcyjnej, reprezentowanej przez Doradcę Podatkowego, przedstawione we wniosku z dnia 10 października 2011 r. (data wpływu 12 października 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania transakcji aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 października 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania transakcji aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
A S.A. (dalej także Spółka albo A) jest producentem okien oraz drzwi z drewna. W związku z prowadzoną działalnością Spółka uzyskała prawo ochronne, o którym mowa w art. 121 ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej (Dz. U. z 2003 r. Nr 119 poz. 1117 ze zm., dalej Ustawa PWP) do słowno-graficznego znaku towarowego A (dalej także Znak Towarowy). A posiada szeroką sieć dystrybutorów oraz franczyzobiorców, na rzecz których Spółka świadczy usługi marketingowe i z tego tytułu czerpie dochody w postaci wynagrodzenia za świadczone usługi.
Spółka rozważa przeprowadzenie reorganizacji struktury biznesowej w celu oddzielenia Znaku Towarowego od działalności operacyjnej pozwalającego na osiągnięcie lepszej ochrony prawnej Znaku Towarowego i efektywniejszego nim zarządzania poprzez dokonanie w przyszłości aportu wyodrębnionego w ramach przedsiębiorstwa Oddziału Marketingu i Zarządzania Własnością Intelektualną (dalej Oddział) wraz z jego składnikami materialnymi i niematerialnymi w tym zobowiązaniami do spółki celowej (dalej Spółka Celowa albo SPV) Celem aportu jest między innymi rozdzielenie własności intelektualnej (w szczególności praw ochronny do Znaku Towarowego) od działalności operacyjnej A, która ma inną, specyfikę oraz wiąże się z szeregiem ryzyk gospodarczych. W zamian za aport Oddziału Marketingu i Zarządzania Własnością Intelektualną, SPV wyda A swoje udziały o wartości nominalnej równej wartości rynkowej wniesionego wkładu niepieniężnego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right