Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.02.2012, sygn. ILPP1/443-1394/11-4/NS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1394/11-4/NS
Korekta odliczonego podatku.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana prowadzącego działalność pod nazwą A, przedstawione we wniosku z dnia 27 października 2011 r. (data wpływu 31 października 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 11 stycznia 2012 r. (data wpływu 12 stycznia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty odliczonego podatku jest:
- prawidłowe w części dotyczącej obowiązku dokonania korekty odliczonego podatku w związku ze zmianą przeznaczenia nadbudowanej części budynku,
- nieprawidłowe w części dotyczącej zasad, na jakich Zainteresowany będzie zobowiązany dokonać tej korekty.
UZASADNIENIE
W dniu 31 października 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty odliczonego podatku. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 11 stycznia 2012 r. (data wpływu 12 stycznia 2012 r.) o własne stanowisko.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Zgodnie z pozwoleniem na budowę wydanym przez Starostę dnia 4 kwietnia 2011 r. Rozbudowa z nadbudową budynku usługowego w toku inwestycji powstało dodatkowe pomieszczenie (zaplecze) przy powierzchni sklepowej 4,6 m oraz odrębne wejście z zewnątrz budynku do kotłowni 4,5 m i klatki schodowej 3,6 m prowadzącej na piętro, gdzie znajduje się łazienka + WC 5,2 m i 4 pomieszczenia o następującej powierzchni: 4,9 m , 9,9 m , 9,9 m i 25,8 m. Wszystkie materiały budowlane i usługi związane z inwestycją Wnioskodawca ujął w środkach trwałych i odliczył VAT. Na inwestycję Zainteresowany zaciągnął kredyt na kwotę 100.000 zł ze spłatą w ciągu 5 lat. Koszt inwestycji wyniósł ogółem 158.480,00 zł w tym faktury VAT opiewają na kwotę netto 106.788,00 zł, a podatek VAT wyniósł 24.552,00 zł, który Wnioskodawca odliczył. Inwestycja jeszcze nie została oddana do użytku w związku z tym Zainteresowany nie wprowadził jej do firmy jako środek trwały i nie podlega amortyzacji. Rozbudowa miała służyć prowadzonej działalności lub być przeznaczona na wynajem (usługi, biura), ale nie ma chętnych. Są natomiast chętni, którzy chcieliby wynająć ww. pomieszczenia na cele mieszkaniowe.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right