Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.02.2012, sygn. ILPP1/443-1394/11-4/NS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1394/11-4/NS

Korekta odliczonego podatku.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana prowadzącego działalność pod nazwą A, przedstawione we wniosku z dnia 27 października 2011 r. (data wpływu 31 października 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 11 stycznia 2012 r. (data wpływu 12 stycznia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty odliczonego podatku jest:

  • prawidłowe w części dotyczącej obowiązku dokonania korekty odliczonego podatku w związku ze zmianą przeznaczenia nadbudowanej części budynku,
  • nieprawidłowe w części dotyczącej zasad, na jakich Zainteresowany będzie zobowiązany dokonać tej korekty.

UZASADNIENIE

W dniu 31 października 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty odliczonego podatku. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 11 stycznia 2012 r. (data wpływu 12 stycznia 2012 r.) o własne stanowisko.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Zgodnie z pozwoleniem na budowę wydanym przez Starostę dnia 4 kwietnia 2011 r. Rozbudowa z nadbudową budynku usługowego w toku inwestycji powstało dodatkowe pomieszczenie (zaplecze) przy powierzchni sklepowej 4,6 m oraz odrębne wejście z zewnątrz budynku do kotłowni 4,5 m i klatki schodowej 3,6 m prowadzącej na piętro, gdzie znajduje się łazienka + WC 5,2 m i 4 pomieszczenia o następującej powierzchni: 4,9 m , 9,9 m , 9,9 m i 25,8 m. Wszystkie materiały budowlane i usługi związane z inwestycją Wnioskodawca ujął w środkach trwałych i odliczył VAT. Na inwestycję Zainteresowany zaciągnął kredyt na kwotę 100.000 zł ze spłatą w ciągu 5 lat. Koszt inwestycji wyniósł ogółem 158.480,00 zł w tym faktury VAT opiewają na kwotę netto 106.788,00 zł, a podatek VAT wyniósł 24.552,00 zł, który Wnioskodawca odliczył. Inwestycja jeszcze nie została oddana do użytku w związku z tym Zainteresowany nie wprowadził jej do firmy jako środek trwały i nie podlega amortyzacji. Rozbudowa miała służyć prowadzonej działalności lub być przeznaczona na wynajem (usługi, biura), ale nie ma chętnych. Są natomiast chętni, którzy chcieliby wynająć ww. pomieszczenia na cele mieszkaniowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00