Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.01.2012, sygn. ILPB3/423-504/11-4/KS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-504/11-4/KS
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z przygotowaniem oraz realizacją akcji społecznych skierowanych do pracowników Spółki.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej przedstawione we wniosku z dnia 19 października 2011 r. (data wpływu 24 października 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z przygotowaniem oraz realizacją akcji społecznych skierowanych do pracowników Spółki jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 października 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów:
- wydatków związanych z przygotowaniem oraz realizacją akcji społecznych skierowanych do obecnych i potencjalnych klientów Spółki,
- wydatków związanych z przygotowaniem oraz realizacją akcji społecznych skierowanych do pracowników Spółki.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz opis zdarzenia przyszłego.
Wnioskodawca (dalej: Spółka) organizuje różnego rodzaju akcje o charakterze społecznym (dalej: akcje społeczne). Skierowane są one zarówno do obecnych czy potencjalnych klientów Wnioskodawcy (przy czym pojęciem tym Spółka obejmuje nie tylko bezpośrednich kontrahentów Spółki, ale także - przede wszystkim - konsumentów wyrobów / towarów Spółki), jak i do pracowników Spółki.