Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.01.2012, sygn. ILPP2/443-1473/11-2/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1473/11-2/AD

Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, przedstawione we wniosku z dnia 19 października 2011 r. (data wpływu 24 października 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 października 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej także: Zainteresowany, Spółka) organizuje różnego rodzaju akcje o charakterze społecznym (dalej: akcje społeczne). Skierowane są one zarówno do obecnych czy potencjalnych klientów Zainteresowanego (przy czym pojęciem tym Spółka obejmuje nie tylko swoich bezpośrednich kontrahentów, ale także przede wszystkim konsumentów jej wyrobów/towarów), jak i do jego pracowników. Do przykładowych akcji skierowanych do konsumentów należą np.:

  • Alkohol () była to wspólna akcja Wnioskodawcy, Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Związku Pracodawców Przemysłu P. Celem kampanii było zmniejszenie rozmiarów zjawiska sprzedaży alkoholu osobom nieletnim. Jej adresatami byli głównie dorośli Polacy, jako świadkowie zakupu alkoholu przez nieletnich i sprzedawcy;
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00