Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 12.12.2012, sygn. ITPP1/443-1091/12/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-1091/12/AP

Opodatkowanie dostawy gruntu zabudowanego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 5 września 2012 r. (data wpływu 10 września 2012 r.), uzupełnionym w dniu 23 listopada 2012 r. oraz w dniu 11 grudnia 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy gruntu zabudowanego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 września 2012 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 23 listopada 2012 r. oraz w dniu 11 grudnia 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy gruntu zabudowanego.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Samorządowy zakład budżetowy Ośrodek Sportu i Rekreacji w M posiada w trwałym zarządzie grunt zabudowany, między innymi budynkiem hotelu i domkami campingowymi. Ośrodek Sportu i Rekreacji, podobnie jak Miasto M są podatnikami podatku od towarów i usług. Zakład budżetowy na bieżąco odlicza podatek naliczony, m.in. od inwestycji oraz dokonuje sprzedaży usług na wspomnianym majątku oddanym w trwały zarząd przez Miasto. W latach ubiegłych Ośrodek Sportu i Rekreacji otrzymywał także od Miasta dotacje celowe na inwestycje, m.in. na modernizację domków campingowych. Dotacja ta nie była opodatkowana podatkiem od towarów i usług. Miasto M zamierza wygasić trwały zarząd zakładowi budżetowemu w odniesieniu do nieruchomości zabudowanej i przekazać grunt zabudowany, aportem do Spółki ze 100% udziałem: Centrum Aktywnego Wypoczynku Sp. z o. o. W związku z tym, że przedmiotem aportu mają być grunty zabudowane budynkami i budowlami, Miasto zamierza zastosować zwolnienie od podatku, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o podatku od towarów i usług. Natomiast art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy nie znajdzie w przedmiotowym przypadku zastosowania, gdyż zasiedlenie gruntu wraz z budynkami nastąpi dopiero z chwilą wniesienia tych nieruchomości aportem. Wcześniej były one przekazane w trwały zarząd, a nie na podstawie czynności opodatkowanej. Właścicielem budowli jest Ośrodek Sportu i Rekreacji w M. Jednostka ta zamierza przekazać przedmiotowe obiekty na rzecz Miasta, w związku z wygaszeniem trwałego zarządu gruntu zabudowanego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00