Interpretacja indywidualna z dnia 29.11.2012, sygn. ITPP2/443-1063/12/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1063/12/EK
Pobierając opłaty za usługi holowania oraz parkowania pojazdów Starostwo nie występuje w charakterze podatnika.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 23 sierpnia 2012 r. (data wpływu 3 września 2012 r.), uzupełnionym w dniu 29 listopada 2012 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podlegania opodatkowaniu czynności holowania i przechowywania pojazdów usuniętych z drogi jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 września 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 29 listopada 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podlegania opodatkowaniu czynności holowania i przechowywania pojazdów usuniętych z drogi.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Rada Powiatu w drodze uchwały określiła wysokość opłat za przechowywanie i usuwanie pojazdów z drogi. Opłaty za ww. czynności ustalone w uchwale zawierają podatek od towarów i usług (kwota brutto). Powiat nie posiada własnego sprzętu do usuwania pojazdów, w związku z czym zawarł umowę z podmiotem gospodarczym, zlecając mu wykonywanie tej usługi. Przychody z tego tytułu są opodatkowane podatkiem od towarów i usług, wobec czego VAT od kosztów uzyskania przychodu jest odliczany.