Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.11.2012, sygn. ITPP1/443-1002/12/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-1002/12/MS
Sposób dokumentowania sprzedaży w związku z dokonaną rejestracją.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 sierpnia 2012 r. (data wpływu 20 sierpnia 2012 r.), uzupełnionym w dniu 5 listopada 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania sprzedaży w związku z dokonaną rejestracją jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 sierpnia 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 5 listopada 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania sprzedaży w związku z dokonaną rejestracją.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Od dnia 24 listopada 2011 r., rozpoczął Pan działalność gospodarczą. Pierwszy przychód z prowadzonej działalności w wysokości 36.400 zł - osiągnął Pan w miesiącu grudniu 2011 r. W 2011 r. korzystał Pan ze zwolnienia od podatku VAT, ponieważ potraktował Pan limit ustalony na kwotę 150.000 zł, jako limit na rok, bez przeliczania go na miesiące. Jest Pan zarejestrowany jako podatnik w formie ryczałtu. Za wykonywane usługi wystawiał Pan rachunki uproszczone bez podatku VAT, co zostało udokumentowane w umowie i cenie wymienionej w rachunkach. Podatku VAT nie naliczał Pan i nie odprowadzał. Taka sytuacja trwała do miesiąca lipca 2012 r., gdy podczas składania korekty PIT-28 w urzędzie skarbowym stwierdzono, iż jest Pan zobowiązany do rejestracji, bowiem utracił Pan prawo do zwolnienia od podatku VAT. W dniu 31 lipca 2012 r., zarejestrował się Pan jako podatnik VAT i w dniu 1 sierpnia 2012 r. otrzymał potwierdzenie o zarejestrowaniu jako podatnik VAT. Od dnia przekroczenia limitu złożył Pan deklaracje VAT-7, przyjmując za podstawę kwoty z rachunków i od tych kwot naliczył VAT. Deklaracje VAT-7 zostały złożone 31 lipca 2012 r. i podstawą do naliczenia podatku były kwoty z rachunków uproszczonych, do których dodano VAT. W stosunku do zleceniodawców, którzy otrzymali rachunki uproszczone sporządził Pan korekty na kwoty, na które były wystawione i w miejsca tej czynności z dniem 1 sierpnia 2012 r. wystawił Pan faktury VAT, wymieniając w nich daty faktycznie wykonanej usługi i od kwot z rachunków naliczył Pan VAT. Usługobiorcy potwierdzili otrzymanie korekt rachunków i wystawionych faktur VAT zwracając Panu podatek VAT, który był Pan zobowiązany wpłacić wraz z odsetkami stosownie do terminu i usługi, za którą otrzymał Pan należność (pomimo, iż VAT od wystawionych otrzymał Pan dopiero w sierpniu, ale usługa została wykonana wcześniej tj. od grudnia 2011 r. do lipca 2012 r.). Wskazał Pan, iż wcześniej nie wystawiał faktur za okres od grudnia 2011 r. do lipca 2012 r., bowiem błędnie zinterpretował przepis uprawniający do skorzystania z ulgi (dlatego też wystawiał Pan rachunki uproszczone, nie naliczając VAT). Jednakże po zarejestrowaniu się skorygował Pan ten błąd wystawiając korekty do tych rachunków i wystawiając faktury VAT z dniem zarejestrowania się jako podatnik VAT ,,pisząc w treści: faktura za usługę i dzień wykonania usługi. Sporządził Pan deklaracje VAT-7 za okresy od kiedy była faktycznie wykonana usługa. Naliczył Pan odsetki za okresy od kiedy VAT powinien być naliczony, sporządził Pan PIT-28 (uznając kwotę przychodu - gdyż stanowi ona podstawę do naliczenia VAT).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right