Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.08.2012, sygn. ITPP1/443-699/12/BK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-699/12/BK

Prawo do odliczenia podatku.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 30 maja 2012 r. (data wpływu 11 czerwca 2012 r.), uzupełnionym w dniach 19 lipca 2012 r. i 21 sierpnia 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 czerwca 2012 r. złożono wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku.

W złożonym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą od 2 września 1999 r. W dniu 22 kwietnia 2010 r. Spółka nabyła lokal użytkowy z zamiarem prowadzenia w nim usług notarialnych. W tym samym dniu podpisano akt notarialny w formie umowy przedwstępnej. W akcie tym sprzedający określił cenę sprzedaży na kwotę 1.120.000,00 zł + 246.400, 00 zł VAT. Cena sprzedaży lokalu użytkowego obejmowała także udział w częściach wspólnych w prawie własności gruntu. Na poczet sprzedaży w dniu 22 kwietnia 2010 r. Spółka uiściła zaliczki dla trzech właścicieli sprzedawanego lokalu (łącznie 600.000,00 zł + 132.000,00 VAT). W tym samym dniu zapłacono prowizję dla biura nieruchomości za pierwszy etap pośrednictwa w zakupie lokalu. Do ostatecznego podpisania aktu notarialnego doszło 1 września 2010 r. W dniu 3 września 2010 r. Spółka zapłaciła pozostałą należność łącznie w kwocie 520.000,00 zł + 114.400,00 zł VAT. W tym dniu także opłacono pozostałą należność dla biura nieruchomości za pośrednictwo. Wydanie zakupionego lokalu nastąpiło w dniu 3 września 2010 r. Zakupiony lokal wymagał remontu i przystosowania do prowadzenia w nim działalności gospodarczej. Wynajęta w 2011 r. firma budowlana wystawiała w miesiącach lipcu i wrześniu 2011 r. faktury za roboty budowlane na łączną kwotę 118.877,42 zł + 27.341,81 zł VAT. Po odebraniu robót budowlanych Spółka zaczęła wyposażać lokal użytkowy w meble biurowe. Łącznie w okresie od 19 października 2011 r. do 26 stycznia 2012 r. wydano kwotę 22.916, 93 zł + 5.270,89 zł VAT. Jednostkowa cena elementów wyposażenia nie przekraczała 3.500 zł. Zakupiony lokal użytkowy przyjęto do ewidencji środków trwałych jako zdatny do użytku w kwietniu 2012 r. po faktycznym rozpoczęciu w nim działalności gospodarczej i zmianie danych ewidencyjnych. Od maja 2012 r. rozpoczęto amortyzować ten środek trwały. Poszczególne zdarzenia gospodarcze dotyczące zakupów występowały w następujących okresach:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00