Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 06.07.2012, sygn. ITPP2/443-496/12/EB, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-496/12/EB

Możliwość dokonania korekty deklaracji podatkowej .

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 18 kwietnia 2012 r. (data wpływu 24 kwietnia 2012 r.), uzupełniony w dniu 6 czerwca 2012 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości dokonania korekty deklaracji podatkowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 kwietnia 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 6 czerwca 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości dokonania korekty deklaracji podatkowej.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Urząd Gminy zarejestrowany jest jako podatnik podatku od towarów i usług, co miesiąc składa deklaracje VAT-7 w urzędzie skarbowym. Usługi, które sprzedaje dla mieszkańców Gminy (czyli sprzedaż energii cieplnej oraz dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków) są dokumentowane przez Urząd Gminy, ze wskazaniem Jego NIP. Faktury zakupu, wraz z kwotą podatku naliczonego (zakup energii elektrycznej, oleju opałowego) wystawiane są również na Urząd Gminy. W 2011 r. przeprowadzona została inwestycja pn.: P., finansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach PROW 2007-2013. Zrealizowany projekt ma związek z dostawą wody, czyli z wykonywaniem czynności opodatkowanych. Umowy na ww. inwestycję zawierane były przez Gminę z Jej NIP. Faktury dotyczące realizacji projektu zawierają podatek naliczony i były wystawione na Gminę, gdyż takie wymogi postawiła instytucja przydzielająca środki finansowe z budżetu Unii Europejskiej na tą inwestycję. Nadzór nad inwestycją w zakresie merytorycznym i finansowym sprawowali pracownicy Urzędu Gminy. W związku z opinią, że to nie Urząd Gminy powinien być zarejestrowany jako podatnik VAT czynny lecz Gmina, Urząd zamierza wyrejestrować się z dniem 31 maja 2012 r. i z dniem 1 czerwca 2012 r. zarejestrować Gminę jako podatnika podatku od towarów i usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00