Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.04.2012, sygn. ITPB3/423-18b/12/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-18b/12/AW
Czy wynagrodzenia z tytułu usług marketingowych, logistycznych, badania jakości, obsługi finansowej płatności, elektronicznego przesyłania faktur i dostarczania informacji handlowej stanowią pośrednie koszty uzyskania przychodów, bez względu na sposób ustalania ich wartości?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 4 stycznia 2012 r. (data wpływu 9 stycznia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącym podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji do pośrednich kosztów uzyskania przychodów wydatków na wynagrodzenia z tytułu usług marketingowych i logistycznych, badanie jakości, obsługę finansową płatności, elektroniczne przesyłanie faktur oraz dostarczanie informacji handlowej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 stycznia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie m.in. kwalifikacji do pośrednich kosztów uzyskania przychodów wydatków na wynagrodzenia z tytułu usług marketingowych i logistycznych, badanie jakości, obsługę finansową płatności, elektroniczne przesyłanie faktur oraz dostarczanie informacji handlowej.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (zdarzenie przyszłe).
Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie produkcji i sprzedaży wyrobów z mięsa.
W ramach umów o współpracy Spółka zobowiązana jest do wynagradzania swoich odbiorców za określone w umowie czynności przykładowo za usługi marketingowe, takie jak organizację degustacji, zamieszczanie reklam w gazetkach, opłaty z tytułu ekspozycji towarów, specjalne akcje promocyjne, za usługi dostarczania informacji handlowej, badania jakości. Dodatkowo odbiorcy Spółki otrzymują wynagrodzenie za usługi logistyczne, obsługę finansową płatności, elektroniczne przesyłanie faktur.