Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 08.03.2012, sygn. ITPP1/443-1599/11/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-1599/11/MS

Czy zakończenie działalności związane będzie ze zwrotem podatku VAT odliczonym w związku z przeprowadzonym remontem zakładu?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 24 listopada 2011 r. (data wpływu 28 listopada 2011 r.), uzupełnionym w dniu 7 lutego oraz 2 marca 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązków związanych z likwidacją działalności jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 listopada 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązków związanych z likwidacją działalności.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Od dnia 1 czerwca 1990 r. prowadzi Pan działalność gospodarczą (posiada Pan - Zakład Masarski). Budynek Zakładu Masarskiego wybudował Pan we własnym zakresie, ze środków własnych w latach 1989-1990. Również ze środków własnych w roku 1990 zakupił Pan niezbędne wyposażenie tj. maszyny i urządzenia. Przy ponoszeniu powyższych wydatków, nie korzystał Pan z odliczenia podatku naliczonego (VAT), bowiem w tym czasie taki podatek nie istniał. Następnie w latach 2003-2004 poniósł Pan wydatki na remont budynku, które to stanowiły ulepszenie w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym. W 2003 r. nakłady netto wynosiły 251.482,42 zł, a w 2004 r. - 42.504,01 zł. Poniesione nakłady dotyczyły prac remontowo-budowlanych w zakresie modernizacji, przystosowujący ten budynek do wymogów norm unijnych w zakresie technologii i warunków BHP. Zakupione przez Pana w 1990 r. urządzenia, pozostają w zakładzie do dnia dzisiejszego. Przy wykonywaniu tego remontu, korzystał Pan z odpisu VAT (w 2003 r. w kwocie 26.928,21 zł i w 2004 r. 6.547,51 zł). Wartość początkowa do amortyzacji wynosiła 138.096,88 zł, a wartość remontu to 293.986, 43 zł, która zwiększyła wartość budynku do kwoty 432.083,31 zł (protokół zakończenia remontu - 31 marca 2005 r.). Na koniec bieżącego roku wg ewidencji środków trwałych wartość księgowa budynku tego zakładu wynosi 96.035,73 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00