Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.03.2012, sygn. ITPP1/443-1678/11/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-1678/11/AJ

Przechowywanie faktur przesyłanych drogą elektroniczną oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z tych faktur.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 9 grudnia 2011 r. (data wpływu 16 grudnia 2011 r.), uzupełnionym w dniach 1 i 19 marca 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania faktur przesyłanych drogą elektroniczną oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z tych faktur jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 grudnia 2011 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 1 i 19 marca 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania faktur przesyłanych drogą elektroniczną oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z tych faktur.

W złożonym wniosku i uzupełnieniu do niego przedstawiono następujący stan faktyczny.

W celu usprawnienia przepływu faktur Spółka podpisała z kontrahentem pisemne porozumienie w sprawie wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej. Faktury otrzymywane są za pośrednictwem poczty elektronicznej w formacie PDF. Otrzymane faktury są drukowane i kontrolowane pod względem merytorycznym przez osoby odpowiedzialne za zgodną z zamówieniem realizację dostaw i usług przez kontrahenta zewnętrznego, co potwierdzają swoim podpisem i umieszczają na wydruku datę otrzymania e-maila , która jest dla Spółki datą wpływu dla danej faktury.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00