Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.11.2011, sygn. IPPP3/443-1175/11-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1175/11-2/MK
W tym konkretnym przypadku, o ile wynikające z zawartych porozumień handlowych pomiędzy dostawcą a nabywcą towarów, czynności - usługi promocyjne - są rzeczywiście wykonywane przez odbiorcę i mają wpływ na wypłatę wynagrodzenia z tytułu dokonywania zapłaty wcześniej niż w 90 dniowym terminie wynikającym z porozumienia oraz realizację określonej wysokości obrotu, to powoduje, że pomiędzy stronami istnieje relacja zobowiązaniowa, którą należy traktować jako świadczenie usługi przez stronę otrzymującą z tego tytułu określone świadczenie, które to podlegają opodatkowaniu na zasadach ogólnych, tj. wg stawki 23%.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 22.08.2011 r. (data wpływu 29.08.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia w związku z usługami promocyjnymi - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29.08.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia w związku z usługami promocyjnymi.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Przedmiotem działalności gospodarczej jest dystrybucja sprzętu AGD.W ramach prowadzonej działalności gospodarczej w 2009 r. zostało zawarte porozumienie handlowe z odbiorcą towarów - ogólnopolską siecią handlową Kontrahent. W ramach porozumienia Spółka zobowiązała się sprzedawać Kontrahentowi produkty określonych marek, zaś Kontrahent zobowiązał się odbierać zamówione produkty oraz płacić należności za odebrane produkty. Porozumienie w sposób kompleksowy określa warunki współpracy pomiędzy Spółką a Kontrahentem.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right