Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.11.2011, sygn. IPPB5/423-896/11-4/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-896/11-4/RS
Czy przekazanie nagród w formie pieniężnej dystrybutorom, którzy następnie zakupią nagrody będzie dla firmy kosztem uzyskania przychodów?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 31.08.2011 r. (data wpływu 06.09.2011 r.) oraz piśmie z dnia 08.11.2011 r. (data nadania 14.11.2011 r., data wpływu 16.11.2011 r.) uzupełniającym braki formalne na wezwanie Nr IPPB5/423-896/11-2/RS IPPP1-443-1350/11-2/MP z dnia 02.11.2011 r. (data nadania 03.11.2011 r., data doręczenia 07.11.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów środków pieniężnych przekazanych dystrybutorom na nabycie nagród w związku prowadzoną przez nich obsługą programu lojalnościowego Wnioskodawcy jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 06.09.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów środków pieniężnych przekazanych dystrybutorom na nabycie nagród w związku prowadzoną przez nich obsługą programu lojalnościowego Wnioskodawcy.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca - Firma I. prowadzi działalność gospodarczą w zakresie handlu towarami i świadczenia usług branży elektryczno-technicznej. W celu zwiększenia sprzedaży produktów postanowiła przeprowadzić akcje marketingową w postaci programu lojalnościowego. Ma on na celu zwiększyć udział w rynku i zachęcić do zakupu oferowanych przez Spółkę towarów. W tym celu wprowadzono sprzedaż premiowaną punktami. Punkty będzie można wymienić na nagrody. Liczone będą przez dystrybutorów uczestniczących w promocji. Za określoną wielkość zebranych punktów klienci końcowi będą otrzymywać nagrody. Wartość nagród jest całkowicie powiązana z wielkością zakupu. Obrót będzie liczony przez firmy współpracujące z I. zwanymi dalej dystrybutorami. Przekazanie nagród ostatecznym odbiorcom będzie należało do dystrybutorów. Ostateczny nabywca będzie mógł wybrać nagrodę, która znajduje się w katalogu. Po zakończeniu akcji marketingowej firma I. zamierza przekazać w formie pieniężnej wartość nagród dystrybutorom, którzy następnie zakupią wybrane przez ostatecznych nabywców nagrody. Obowiązkiem dystrybutorów będzie przekazanie listy zawierającej wartość i ilość przekazanych nagród w celu wypłacenia odpowiedniej kwoty przez I.