Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 08.12.2011, sygn. IPPP3/443-1247/11-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1247/11-2/MK

sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 12.09.2011 r. (data wpływu 14.09.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14.09.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka jest producentem piwa. W strukturach Spółki, w ramach działalności prowadzonej w W., funkcjonuje wyspecjalizowany dział marketingu prowadzący działania o charakterze promocyjno - reklamowym, polegające m.in. na:

  • organizacji spotkań z kontrahentami,
  • koordynacji umów sponsorskich,
  • projektowaniu materiałów reklamowych,
  • zapewnienie udziału Spółki w targach zagranicznych,
  • działaniach public relations - m.in. współpraca z mediami, opracowywanie informacji prasowych,
  • koordynacji działań dotyczących ochrony znaków towarowych (krajowej i międzynarodowej),
  • opracowywaniu tekstów reklamowych i nazw produktów,
  • opracowywaniu wzorów opakowań produktów,
  • utrzymywaniu domen internetowych należących do Spółki.

Powyższe działania kreują pozytywny wizerunek Spółki oraz należących do niej znaków towarowych i przyczyniają się do wzrostu sprzedaży jej produktów. Obecnie dział marketingu posiada na tyle duże wyodrębnienie funkcjonalne i organizacyjne w strukturze, że Spółka planuje w najbliższej przyszłości sprzedaż tego działu jako zorganizowanej części przedsiębiorstwa na rzecz powiązanej spółki kap1tałowej wyspecjalizowanej w prowadzeniu działalności marketingowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00