Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.07.2011, sygn. IPPP3/443-593/11-4/KT, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-593/11-4/KT
Rozliczenie kampanii reklamowej i odliczenie podatku VAT naliczonego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2005r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 15.04.2011r. (data wpływu 20.04.2011r.), uzupełnionym pismem z dnia 02.06.2011r. (data wpływu 07.06.2011r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczenia kampanii reklamowej i odliczenia podatku VAT naliczonego - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20.04.2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczenia kampanii reklamowej i odliczenia podatku VAT naliczonego. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 02.06.2011r. (data wpływu 07.06.2011r.) będącym odpowiedzą na wezwanie tut. Organu nr IPPP3/443-593/11-2/KT z dnia 30.05.2011r.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (Spółka) w 2010r. oraz 2011r. zawarł z powiązaną z Nim, w rozumieniu art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, spółką kapitałową prawa francuskiego umowę na wspólne przedsięwzięcie reklamowe. Przedmiotem ww. umów jest wspólna realizacja telewizyjnej kampanii reklamowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dotycząca produktów spółki francuskiej, które dystrybuowane i sprzedawane są przez Wnioskodawcę. Ze względu na okresy trwania przedsięwzięcia reklamowego oraz zmienny udział partycypacji Stron umowy w kosztach tego przedsięwzięcia, umowy takie zawierane są corocznie. Prawidłowe wykonanie umów na wspólne przedsięwzięcie reklamowe wymaga zaangażowania przedsiębiorcy, który profesjonalnie zajmuje się przygotowaniem oraz przeprowadzeniem telewizyjnej kampanii reklamowej, w szczególności zarezerwowaniem i wykupieniem u różnych nadawców czasu antenowego przeznaczonego na reklamę produktów. Z reguły przedsiębiorcę tego określa się mianem Domu Mediowego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right