Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 27.09.2011, sygn. IPPB5/423-585/11-4/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-585/11-4/DG

Czy wniesienie aportem wydzielonego w sposób przedstawiony w opisie zdarzenia przyszłego majątku w postaci Oddziału (Działu Marketingu) na Nową Spółkę, jako zorganizowanej części przedsiębiorstwa, nie spowoduje powstania przychodu podatkowego po stronie Spółki?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 03.06.2011r. (data wpływu 20.06.2011r.) oraz piśmie z dnia 12.09.2011r. (data nadania 12.09.2011r., data wpływu 19.09.2011r.), uzupełniającym braki formalne na wezwanie z dnia 30.08.2011r. Nr IPPB5/423-585/11-2/DG (data nadania 31.08.2011r., data doręczenia 05.09.2011r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie kwalifikacji zespołu składników materialnych i niematerialnych wchodzących w skład działu marketingu będącego przedmiotem aportu oraz jego skutki podatkowe jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 czerwca 2011r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych transakcji wyodrębnienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca Sp. z o.o (dalej jako Wnioskodawca, Spółka) prowadzi działalność głównie w zakresie doradczym (w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania) i informatycznym (m.in. działalność związana z przetwarzaniem danych, z bazami danych, badania i analizy techniczne). W ramach Spółki funkcjonuje dział odpowiedzialny za realizację działalności marketingowej w Spółce (bieżące zarządzanie i administrowanie znakami towarowymi). W ramach reorganizacji wewnętrznej struktury Spółki, której celem było usprawnienie procesu zarządzania dwoma różnymi obszarami działalności Spółki, doszło do wyodrębnienia Działu Marketingu i PR w formie oddziału (dalej jako Dział Marketingu, Oddział). Dział Marketingu jest jednostką wyodrębnioną w strukturze organizacyjnej Spółki. Dział Marketingu działa w formie oddziału Spółki, powołanego na mocy uchwały zarządu Spółki, jako Oddział Marketingu i PR Wnioskodawcy. Oddział jest jednostką samodzielnie sporządzającą bilans, zgłoszoną do Krajowego Rejestru Sądowego. Oddział jest także zgłoszony jako jednostka lokalna w Urzędzie Statystycznym, w celu nadania numeru identyfikacyjnego REGON.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00