Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.10.2011, sygn. IPPB5/423-829/11-2/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-829/11-2/RS
Czy ponoszone przez Spółkę opisane wyżej koszty promocji oraz reklamy sprzedawanych przez Spółkę mieszkań (wraz z miejscami garażowymi) stanowiły będą koszty bezpośrednie w myśl art. 15 ust. 4, 4b oraz 4c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych z dnia 15.02.1992 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.)?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 18.08.2011 r. (data wpływu 22.08.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji do kosztów podatkowych wydatków, które Spółka poniesie na reklamę i promocję wytwarzanych przez nią i sprzedawanych produktów (lokali mieszkalnych i miejsc garażowych) w tym między innymi na billboardy, ulotki, informacje na stronach internetowych, ogłoszenia w gazetach itp. - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22.08.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji do kosztów podatkowych wydatków, które Spółka poniesie na reklamę i promocję wytwarzanych przez nią i sprzedawanych produktów (lokali mieszkalnych i miejsc garażowych) w tym między innymi na billboardy, ulotki, informacje na stronach internetowych, ogłoszenia w gazetach itp.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca - Spółka N. Sp. z o.o. jest deweloperską spółką celową (dalej zwana Spółką). W roku 2011 Spółka nabyła nieruchomość niezabudowaną w P., na której to nieruchomości Spółka zamierza wznieść etapowo 3 budynki mieszkaniowe wielorodzinne wraz z miejscami garażowymi z przeznaczeniem na sprzedaż lokali i miejsc garażowych. Obecnie Spółka nie prowadzi żadnej innej działalności poza opisaną wyżej. Spółka nie planuje również rozpoczęcia innej inwestycji. Niezabudowana nieruchomość jest traktowana w księgach spółki jako towar handlowy, zaś budowa nieruchomości wraz z towarzyszącymi kosztami będzie traktowana jako produkcja w toku, by po jej zakończeniu zostać zakwalifikowaną jako produkty gotowe podlegające sprzedaży. Przychody ze sprzedaży mieszkań planowane są na okres po zakończeniu inwestycji (po zakończeniu budowy) tj. na rok 2013.