Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.10.2011, sygn. IPPB5/423-713/11-5/JC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-713/11-5/JC
3. Czy wydatki na spotkania z kontrahentami mające charakter eventów stanowią, zgodnie z art. 15 ust. 1 Ustawy CIT, koszty uzyskania przychodów?
4. Czy spotkania mające na celu reklamowanie działalności kontrahentów Spółki stanowią, zgodnie z art. 15 ust. 1 Ustawy CIT, koszty uzyskania przychodów?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 22.07.2011 r. (data wpływu 25.07.2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 28.09.2011 r. (data nadania 28.09.2011 r., data wpływu 30.09.2011 r.) stanowiącym odpowiedź na wezwanie Nr IPPB5/423-713/11-2/JC z dnia 14.09.2011 r. (data nadania 15.09.2011 r., data doręczenia 21.09.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na:
- spotkania z kontrahentami mające charakter eventów:
- w części dotyczącej kwalifikacji wydatków na nabywanie gadżetów z nazwą eventu oraz logo firmy, przygotowanie materiałów szkoleniowych oraz informacyjnych, reklamowanie eventu w mediach jest prawidłowe,
- w części dotyczącej kwalifikacji pozostałych wydatków jest nieprawidłowe.
- spotkania mające na celu reklamowanie działalności kontrahentów:
- w części dotyczącej kwalifikacji wydatków na nabywanie gadżetów z nazwą eventu oraz logo firmy (w tym również billboardy, tablice, ulotki z logo firmy, prezentacje), przygotowanie materiałów szkoleniowych oraz informacyjnych, reklamowanie eventu w mediach ,