Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.10.2011, sygn. IPPB5/423-713/11-4/JC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-713/11-4/JC
1. Czy wydatki na organizację spotkań z kontrahentami, które odbywają się w siedzibie Spółki, stanowią, zgodnie z art. 15 ust. 1 Ustawy CIT, koszty uzyskania przychodów?2. Czy wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na organizację spotkań z kontrahentami poza siedzibą Spółki stanowią, zgodnie z art. 15 ust. 1 Ustawy CIT, koszty uzyskania przychodów?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 22.07.2011 r. (data wpływu 25.07.2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 28.09.2011 r. (data nadania 28.09.2011 r., data wpływu 30.09.2011 r.) stanowiącym odpowiedź na wezwanie Nr IPPB5/423-713/11-2/JC z dnia 14.09.2011 r. (data nadania 15.09.2011 r., data doręczenia 21.09.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na organizację spotkań z kontrahentami:
- w siedzibie Spółki jest prawidłowe,
- poza siedzibą Spółki jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25.07.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na organizację spotkań z kontrahentami w siedzibie Spółki i poza siedzibą Spółki.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
A. (dalej: Wnioskodawca, Spółka) stanowi część A. - europejskiej grupy zajmującej się doradztwem i realizacją w zakresie reklamy i sponsoringu. Spółka działa w obszarze Internetu i nowych mediów, specjalizując się przede wszystkim w reklamie internetowej. Wnioskodawca oferuje klientom aktywne formy komunikacji bazujące na niekonwencjonalnych działaniach reklamowych, realizowanych kompleksowo w miejscach publicznych, w których przebywają współcześni konsumenci.