Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 30.08.2011, sygn. IPPP3/443-717/11-4/KC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-717/11-4/KC

W zakresie prawidłowości rozliczeń podatku VAT w Polsce przez Podatnika z siedzibą we Francji.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2005r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 18.05.2011r. (data wpływu 20.05.2011r.), uzupełnione pismem w dniu 22.08.2011 r. na wezwanie z dnia 11.08.2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości rozliczeń podatku VAT w Polsce przez Podatnika z siedzibą we Francji - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16.05.2011r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony w dniu 22.08.2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości rozliczeń podatku VAT w Polsce przez Podatnika z siedzibą we Francji.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka (dalej Spółka lub Wnioskodawca) jest firmą farmaceutyczną z siedzibą we Francji, która prowadzi sprzedaż wyrobów farmaceutycznych i weterynaryjnych na rynku międzynarodowym, między innymi w Polsce. Spółka dostarcza towary do odbiorców, będących podatnikami VAT w rozumieniu art. 15 ustawy (m.in. hurtownie farmaceutyczne). W celu promocji oferowanych wyrobów farmaceutycznych, Spółka utworzyła na terytorium Polski przedstawicielstwo. Przedstawicielstwo zostało zarejestrowane w rejestrze przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych prowadzonym przez Ministra Gospodarki z dniem 19.07.2010 r. Przedstawicielstwo, zgodnie z art. 94 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, prowadzi działalność informacyjną mającą na celu promocję i reklamę produktów sprzedawanych na polskim rynku przez Wnioskodawcę. Przedstawicielstwo nie prowadzi działalności gospodarczej na terytorium Polski. Przedstawicielstwo nie uczestniczy w zawieraniu umów z klientami oraz w transakcjach sprzedaży. Pracownicy zatrudnieni przez przedstawicielstwo Spółki nie posiadają i nie wykonują pełnomocnictw do reprezentowania i zawierania umów w imieniu Spółki. W przypadku, gdy do biura przedstawicielstwa zgłosi się potencjalny klient jest on kontaktowany z pracownikami Spółki za granicą odpowiedzialnymi za sprzedaż i dystrybucję produktów. Towary dostarczane są przez Wnioskodawcę do magazynu w Polsce, z którego następnie realizowane są dostawy towarów do odbiorców na terenie Polski. Za zarządzanie magazynem oraz logistykę dostaw towarów z i do magazynu odpowiedzialny jest profesjonalny podmiot (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością dalej firma logistyczna). Firma logistyczna świadczy na rzecz Spółki francuskiej usługi wsparcia technicznego sprzedaży towarów na terenie Polski w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej i nie działa jako agent Wnioskodawcy. Firma logistyczna przyjmuje towar, magazynuje go i wydaje odbiorcom zgodnie z przesyłanymi przez Wnioskodawcę informacjami oraz świadczy usługi transportowe (dostarcza towar odbiorcy). Jak wskazano powyżej, to Wnioskodawca podejmuje decyzje handlowe i zarządcze oraz zajmuje się zawieraniem umów sprzedaży. W celu realizacji zasadniczego świadczenia (technicznej obsługi sprzedaży towarów dokonywanej przez Spółkę we Francji), podmiot zarządzający magazynem wykonuje między innymi następujące czynności pomocnicze:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00