Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.10.2011, sygn. IPPP2/443-177/09/11-3/S/IK/KOM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-177/09/11-3/S/IK/KOM

akceptacja faktur musi być przede wszystkim w formie podpisu zarówno na oryginale i kopii faktury.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku dnia 16 lutego 2009r. (data wpływu 19 lutego 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • określenia, na jakim dokumencie powinien znaleźć się podpis dostawcy oznaczający akceptację faktur - jest prawidłowe,
  • określenia momentu, w jakim powstaje u Spółki prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego w opisanych fakturach - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 lutego 2009r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia na jakim dokumencie powinien znaleźć się podpis dostawcy oznaczający akceptację faktur oraz w jakim momencie powstaje u Spółki prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego w opisanych fakturach.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka zamierza zawrzeć z dostawcami usług transportowych umowy, na mocy których będzie wystawiała w imieniu i na rachunek dostawców tych usług faktury VAT zgodnie z rozporządzeniem o VAT. Zgodnie z przepisami rozporządzenia o VAT Spółka zobowiązana jest do przedstawiania dostawcom usług oryginałów i kopii faktur do akceptacji w formie podpisu. Celem usprawnienia systemu obiegu faktur Spółka wprowadzałaby protokoły pisemne, na których dostawcy potwierdzaliby odbiór faktur za okresy miesięczne. Protokoły te zawierałyby numery faktur, datę ich wystawienia oraz wartość wykonanych usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00