Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.08.2011, sygn. IPPB2/415-530/11-2/MK1, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-530/11-2/MK1
Obowiązki informacyjne Banku do wykazania kosztów uzyskania przychodów w informacji PIT-8C.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 16.06.2011 r. (data wpływu 20.06.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków informacyjnych Banku do wykazania kosztów uzyskania przychodów w informacji PIT-8C jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20.06.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków informacyjnych Banku do wykazania kosztów uzyskania przychodów w informacji PIT-8C.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Bank S.A. (dalej jako: Bank) w ramach swojej działalności gospodarczej określonej przepisami Prawa bankowego i statutem Banku świadczy na rzecz Klientów m.in. usługi powiernicze (rozliczanie transakcji zawartych przez Klienta na papierach wartościowych). W ramach tych usług Bank prowadzi na rzecz Klientów - osób fizycznych, w tym klientów Departamentu Bankowości Prywatnej, rachunki papierów wartościowych (dalej jako: Papierów) oraz dokonuje na ich rzecz rozliczenia transakcji odpłatnego zakupu i zbycia papierów wartościowych.
Na posiadanych rachunkach klienci Banku (dalej jako Klienci lub Osoby Fizyczne) przechowują różnego rodzaju Papiery, zarówno krajowe, jak i zagraniczne. Z posiadanymi przez Klientów Papierami wiąże się przede wszystkim konieczność posiadania rachunku na którym są zapisywane Papiery, a także ponoszenia kosztów ich przechowywania.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right