Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.08.2011, sygn. IPPB1/415-454/11-2/AM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/415-454/11-2/AM
Wydatki poniesione przez Kancelarię z tytułu uczestnictwa jednego z partnerów w biznesowym klubie tenisowy - zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie mogą zostać zaliczone kosztów uzyskania przychodów.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 4 maja 2011 r. (data wpływu 13 maja 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych z tytułu uczestnictwa w biznesowym klubie tenisowym jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 maja 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych z tytułu uczestnictwa w biznesowym klubie tenisowym.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Jeden z partnerów Kancelarii jest członkiem biznesowego klubu tenisowego. Koszty uczestnictwa w tym klubie wynoszą ok. 2-2,5 tysiąca PLN miesięcznie. Klub wystawia faktury na Kancelarię. Działalność partnera w tym klubie ogranicza się w zasadzie wyłącznie do kontaktów biznesowych z obecnymi klientami Kancelarii oraz z pozyskiwaniem nowych klientów. W związku z tym, uczestnictwo partnera w biznesowym klubie tenisowym polega na prowadzeniu rozmów z obecnymi i potencjalnymi klientami oraz prowadzeniu spotkań, na których omawiane są sprawy biznesowe, etc. Prowadzenie spotkań biznesowych w klubie biznesowym, a nie w innych miejscach, jak np. w sali konferencyjnej jest wymuszone przez gusta klientów i służy umacnianiu więzów z klientami. Niebędąc członkiem klubu, partner niemógłby prowadzić spotkań z klientami z tym klubie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right