Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.07.2011, sygn. IPPP2-443-557/11-4/IZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2-443-557/11-4/IZ
Nie można zgodzić się z poglądem Wnioskodawcy, że udzielenie rabatu w momencie dokonania sprzedaży nie skutkuje koniecznością uwidocznienia tej czynności na paragonach fiskalnych oraz fakturach VAT wydawanych na ich podstawie.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 29.04.2011 r. (data wpływu 04.05.2011 r.), uzupełnionym na wezwanie tut. Organu pismem z dnia 05.07.2011 r. (data wpływu 06.07.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- udzielania rabatów, które będą przysługiwały uprawnionym klientom sieci stacji paliw, będących własnością Wnioskodawcy jest prawidłowe
- dokumentowania rabatów, które będą przysługiwały uprawnionym klientom sieci stacji paliw, będących własnością Wnioskodawcy - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 04.05.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udzielania i dokumentowania rabatów, które będą przysługiwały uprawnionym klientom sieci stacji paliw, będących własnością Wnioskodawcy.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca - Spółka A. S.A. (Spółka) prowadzi hurtową i detaliczną sprzedaż paliw na terenie całego kraju. Jednym z nowo rozwijanych przez Spółkę rodzajów działalności jest sieć stacji paliw pod marką M. W ramach sieci M. funkcjonują stacje partnerskie, będące własnością niezależnych podmiotów gospodarczych, oraz stacje paliw będące własnością Spółki. Stacje partnerskie odpłatnie korzystają ze znaku towarowego M., oprogramowania i innych aktywów niematerialnych, a także wyposażenia i sprzętu będących własnością A. S.A., na warunkach określonych w obowiązujących umowach.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right