Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.08.2011, sygn. IPPP1/443-819/11-2/ISz, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-819/11-2/ISz

zapewnienie integralności faktur wysyłanych drogą elektroniczną;

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 09.05.2011 r. (data wpływu 23.05.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zapewnienia integralności faktur wysyłanych drogą elektroniczną jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23.05.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zapewnienia integralności faktur wysyłanych drogą elektroniczną.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. (dalej: Spółka) prowadzi działalność gospodarczą polegającą na produkcji i sprzedaży napojów bezalkoholowych, takich jak np. napoje gazowane, soki czy napoje owocowe. Dostawy tych towarów dokumentowane są fakturami VAT, które wystawiane są zazwyczaj w formie papierowej. Obecnie Spółka rozważa zastosowanie we współpracy z jednym z kontrahentów (dalej: Kontrahent) systemu elektronicznej wymiany danych EDI. W systemie tym Kontrahent będzie składać zamówienia a Spółka wystawiać faktury dokumentujące dostawy realizujące te zamówienia. Komunikaty przesyłane będą za pośrednictwem tzw. dostawcy EDI, który będzie również odpowiedzialny za ich archiwizację. Dostawca EDI to firma pośrednicząca w wymianie komunikatów elektronicznych (zamówień, faktur, ...) pomiędzy sprzedawcą (Spółką) i nabywcą (Kontrahentem).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00