Porada
Co zrobić w sytuacji, gdy termin dostawy towaru nie jest zgodny z datą sprzedaży wynikającą z faktury
PROBLEM
Podatnik ma prawo do wystawienia faktury na 60 dni przed dostawą lub wykonaniem usługi. Moment obowiązku podatkowego powstaje z chwilą dokonania dostawy towarów lub wykonania usługi. W związku z tym mam następujące pytania: 1) co w przypadku, gdy dostawa towaru nie będzie zgodna z datą sprzedaży z faktury (różne miesiące)? Faktura wystawiona w lutym 2024 r. z datą sprzedaży marzec 2024 r., a dostawa kwiecień 2024 r.; 2) co w przypadku, gdy dostawa towaru będzie zrealizowana w dwóch kolejnych miesiącach? Faktura wystawiona w lutym 2024 r. z datą sprzedaży marzec 2024 r., a dostawa zrealizowana częściowo w marcu 2024 r., częściowo w kwietniu 2024 r.; 3) czy wystawienie faktur dla WDT i eksportu będzie działać w oparciu o te same zasady?; 4) co jeśli po wystawieniu faktury transakcja nie dojdzie do skutku? Jakie konsekwencje na gruncie podatku dochodowego rodzi wystawienie faktury przed wydaniem towaru?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right