Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 24-11-2024
TEMATY:
Porada aktualna na dzień 24-11-2024
TEMATY:
Data publikacji: 2024-05-10

Co zrobić w sytuacji, gdy termin dostawy towaru nie jest zgodny z datą sprzedaży wynikającą z faktury

PROBLEM

Podatnik ma prawo do wystawienia faktury na 60 dni przed dostawą lub wykonaniem usługi. Moment obowiązku podatkowego powstaje z chwilą dokonania dostawy towarów lub wykonania usługi. W związku z tym mam następujące pytania: 1) co w przypadku, gdy dostawa towaru nie będzie zgodna z datą sprzedaży z faktury (różne miesiące)? Faktura wystawiona w lutym 2024 r. z datą sprzedaży marzec 2024 r., a dostawa kwiecień 2024 r.; 2) co w przypadku, gdy dostawa towaru będzie zrealizowana w dwóch kolejnych miesiącach? Faktura wystawiona w lutym 2024 r. z datą sprzedaży marzec 2024 r., a dostawa zrealizowana częściowo w marcu 2024 r., częściowo w kwietniu 2024 r.; 3) czy wystawienie faktur dla WDT i eksportu będzie działać w oparciu o te same zasady?; 4) co jeśli po wystawieniu faktury transakcja nie dojdzie do skutku?   Jakie konsekwencje na gruncie podatku dochodowego rodzi wystawienie faktury przed wydaniem towaru?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00