Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.07.2011, sygn. IPPP1/443-715/11-2/ISz, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-715/11-2/ISz
opodatkowanie przekazywanych nagród w ramach akcji marketingowych organizowanych przez Spółkę na zlecenie Klienta;
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 26.04.2011 r. (data wpływu 29.04.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazywanych nagród w ramach akcji marketingowych organizowanych przez Spółkę na zlecenie Klienta - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29.04.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazywanych nagród w ramach akcji marketingowych organizowanych przez Spółkę na zlecenie Klienta.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca, Sp. z o.o. (dalej zwany również Spółką) świadczy usługi dla podmiotów gospodarczych (dalej zwanych Klientami Spółki). Usługi Wnioskodawcy obejmują usługi reklamowe oraz profesjonalną obsługę różnego rodzaju konkursów, promocji, programów motywacyjnych lub lojalnościowych (dalej zwanych Akcjami Marketingowymi). Klienci Spółki zgłaszają się do Wnioskodawcy z założeniami lub pomysłem na Akcję Marketingową, jako do podmiotu profesjonalnie zajmującego się przygotowaniem i obsługą tego rodzaju akcji. Na podstawie umów zawieranych z Klientami Spółki, Spółka wykonuje cały szereg działań niezbędnych do uruchomienia oraz prawidłowego przebiegu Akcji Marketingowej, w szczególności: we współpracy z Klientem Spółki opracowuje szczegółowe zasady lub regulamin Akcji Marketingowej. Uczestniczy w przygotowaniu materiałów promocyjno - reklamowych związanych z Akcją Marketingową - w zależności od rodzaju Akcji Marketingowej może to być np. przygotowanie spójnej komunikacji wizualnej, plakatów, ulotek, kart identyfikujących uczestników akcji, broszur, czy katalogów nagród. W przypadku większości Akcji Marketingowych zapewnia również specjalny serwis internetowy, za pośrednictwem którego organizowana jest dana akcja (rejestracja uczestników, komunikacja z uczestnikami itp.). W przypadku każdej Akcji Marketingowej, na podstawie umowy zawartej ze swoim Klientem, Spółka zobowiązana jest również do nabycia wszystkich nagród przewidzianych w Regulaminie i wydania ich uczestnikom Akcji Marketingowej zgodnie z postanowieniami Regulaminu (w tym również do weryfikacji spełnienia przez określonych uczestników warunków do otrzymania nagrody), do przyjmowania i rozpatrywania reklamacji uczestników, zapewnienia telefonicznej infolinii lub innego kanału komunikacji, za pośrednictwem którego uczestnicy mogą zadawać pytania dotyczące akcji, jak również do sporządzania dokumentów potwierdzających prawidłowy przebieg akcji, np. protokołów przekazania nagród.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right