Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.07.2011, sygn. IPPP1-443-294/10/11-5/S/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-294/10/11-5/S/AS
Nieodpłatne przekazanie towarów przez Spółkę w ramach działań promocyjno-reklamowych, o których mowa we wniosku, mających na celu kształtowanie pozytywnego wizerunku Spółki jako solidnego partnera w interesach w przypadku, gdy przy ich nabyciu Wnioskodawcy przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego, nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 11.03.2010 r. (data wpływu 15.03.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15.03.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka z o.o. (dalej: Spółka) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie hurtowej sprzedaży artykułów spożywczych oraz chemii gospodarczej poprzez sieć swoich magazynów dystrybucyjnych rozmieszczonych na terenie całego kraju. Oferta Spółki kierowana jest głównie do klientów hurtowych, prowadzących działalność gospodarczą.
W ramach prowadzonej działalności prowadzi i zamierza prowadzić w dalszym ciągu działania zmierzające do zwiększenia popytu na dystrybuowane przez siebie towary. Działania te w założeniu mają przyciągnąć nowych klientów oraz nagradzać dłuższą współpracę stałych odbiorców. Ponadto działania, o których mowa niżej mają na celu kształtowanie pozytywnego wizerunku Spółki, jako solidnego partnera w interesach.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right