Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 31.08.2011, sygn. IPPP2/443-682/11-4/KOM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-682/11-4/KOM

rozliczanie faktur korygujących zwiększających i zmniejszających podstawę opodatkowania

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 4 maja 2011 r. (data wpływu 6 czerwca 2011 r.), uzupełnione pismem z dnia 1.08.2011r. (data wpływu 03.08.2011r.), będącym odpowiedzią na wezwanie z dnia 26.07.2011r. znak IPPP2/443-682/11-2/KOM o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych i podatku od towarów i usług w zakresie rozliczania faktur korygujących zwiększających i zmniejszających podstawę opodatkowania jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 czerwca 2011 r. wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczania faktur korygujących zwiększających i zmniejszających podstawę opodatkowania. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 1.08.2011r. (data wpływu 3.08.2011r.), będącym odpowiedzią na wezwanie z dnia 26.07.2011r. znak IPPP2/443-682/11-2/KOM (skutecznie doręczone 29.07.2011r.).

W złożonym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka (Wnioskodawca) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług wynajmu powierzchni magazynowo-biurowych. Budynek będący własnością Spółki jest obecnie wynajmowany na rzecz jednego przedsiębiorstwa (dalej:Najemca). Spółka w ramach działalności ponosi szereg kosztów związanych z utrzymaniem budynku we właściwym stanie. Oprócz standardowych kosztów mediów (energia, woda, gaz, wywóz nieczystości), Spółka ponosi również inne koszty (dalej:opłaty eksploatacyjne). Do przykładowych opłat eksploatacyjnych zalicza się: koszty konserwacji, wymiany, naprawy części wspólnych budynku, koszty ochrony, koszty wentylacji i klimatyzacji, koszty inspekcji i konserwacji urządzeń technicznych, prace malarskie, ubezpieczenie budynku, podatek od nieruchomości, usługi zarządzania budynkiem. Oprócz powyższych, najważniejszych rodzajowo opłat eksploatacyjnych zdarza się, że Spółka ponosi inne drobniejsze koszty rodzajowe, w tym również koszty nałożone na Spółkę przez władze lokalne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00