Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 12.07.2011, sygn. IPPP2/443-483/11-2/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-483/11-2/KG

prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur oraz faktur korygujących przesłanych drogą mailową w formacie PDF, które przechowywane będą w formie papierowej lub elektronicznej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 11.04.2011 r. (data wpływu 15.04.2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur oraz faktur korygujących przesłanych drogą mailową w formacie PDF, które przechowywane będą w formie papierowej lub elektronicznej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15.04.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur oraz faktur korygujących przesłanych drogą mailową w formacie PDF, które przechowywane będą w formie papierowej lub elektronicznej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny :

Spółka w związku z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą, zamierza wyrazić akceptację, w formie pisemnej lub elektronicznej - np. drogą mailową, na przesyłanie przez Kontrahentów faktur drogą mailową w formacie PDF. Spółka rozważa przechowywanie takich faktur w formie elektronicznej lub papierowej.

W przypadku przechowywania faktur w formie elektronicznej Spółka zamierza zapisywać pliki PDF na serwerze w folderach oznaczonych nazwą oznaczającą miesiąc wpływu faktury do spółki np. 03.2011 r.. Foldery zawierały będą podfoldery z nazwą kontrahenta np. w folderze 03.2011r. znajdą się podfoldery ,X Sp. z o.o., Y S.A., Z sp.j.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00