Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.09.2011, sygn. IPPB5/423-611/11-2/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-611/11-2/RS
Czy w opisanym stanie faktycznym wynagrodzenie za przejęcie bazy klienckiej Sprzedających powinno być rozpoznawane dla celów CIT jako koszt podatkowy inny niż bezpośrednio związany z przychodami?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 30.06.2011 r. (data wpływu 04.07.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu kwalifikacji do kosztów uzyskania przychodu wynagrodzenia wypłaconego przez Spółkę za przejęcie bazy klienckiej jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 04.07.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu kwalifikacji do kosztów uzyskania przychodu wynagrodzenia wypłaconego przez Spółkę za przejęcie bazy klienckiej.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca - spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Spółka albo Kupujący) jest spółką kapitałową prawa polskiego, która prowadzi działalność gospodarczą w zakresie dystrybucji alkoholu. W ramach planowanej restrukturyzacji biznesowej grupy, do której należy Spółka, Spółka rozważa nabycie od innych spółek kapitałowych (dalej zbiorczo jako: Sprzedający) szeregu aktywów. Spółka najprawdopodobniej przejmie także pracowników Sprzedających.
Przedmiotowa restrukturyzacja nie będzie prowadzić do przeniesienia na Spółkę przedsiębiorstwa (przedsiębiorstw) w rozumieniu przepisu art. 4a pkt 3 Ustawy o CIT, jak również nie będzie prowadzić do przeniesienia na Spółkę zorganizowanej części przedsiębiorstwa (zorganizowanych części przedsiębiorstw) w rozumieniu art. 4a pkt 4 Ustawy o CIT. W wyniku restrukturyzacji, o której mowa powyżej, między innymi Spółka uiści na rzecz Sprzedających wynagrodzenie za przejęcie bazy klienckiej, w szczególności poprzez przeniesienie na nią praw i obowiązków wynikających z umów zawartych wcześniej przez Sprzedających z klientami. Wynagrodzenie za bazę kliencką będzie w istocie wynagrodzeniem za tzw. kapitał kliencki, tj. w szczególności przejęcie klientów, relacji z klientami, informacji o klientach, kanałach dystrybucji. Przejęcie klientów będzie definitywne, tj. nie będzie dotyczyło zdefiniowanego okresu. Niemniej jednak umowy dotyczące przejęcia klientów potencjalnie mogą przewiać, że Sprzedający nie będą przez określony czas prowadzić działalności konkurencyjnej w stosunku do Spółki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right