Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.08.2011, sygn. IPPB5/423-596/11-4/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-596/11-4/RS
Czy wartość nagród określona w regulaminie może zostać uznana jako koszt uzyskania przychodu w momencie osiągnięcia przychodu z loterii (przyporządkowanie do każdego z miesięcy odbywa się proporcjonalnie do przychodów oszacowanych w planie finansowym) a nie w momencie ich wydania?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 31.05.2011 r. (data nadania 15.06.2011 r., data wpływu 20.06.2011 r.) oraz piśmie z dnia 01.08.2011 r. (data nadania 02.08.2011 r., data wpływu 04.08.2011 r.) uzupełniającym braki formalne na wezwanie Nr IPPB5/423-596/11-2/RS z dnia 22.07.2011 r. (data nadania 22.07.2011 r., data doręczenia 27.07.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
- kwalifikacji wydatków poniesionych przez Spółkę na nagrody w organizowanym przez nią konkursie SMS-owym do kosztów bezpośrednio związanych z uzyskanym przychodem - jest prawidłowe;
- momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów przedmiotowych wydatków - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20.06.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji wydatków poniesionych przez Spółkę na nagrody w organizowanym przez nią konkursie SMS-owym do kosztów bezpośrednio związanych z uzyskanym przychodem oraz w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów przedmiotowych wydatków.