Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.08.2011, sygn. IPPP1-443-300/10/11-9/S/IGo, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-300/10/11-9/S/IGo
Opodatkowanie czynności nieodpłatnego przekazania towarów.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 09.03.2010 r. (data wpływu 15.03.2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 25.03.2010r. (data wpływu 29.03.2010r.) w odpowiedzi na wezwanie tut. Organu z dnia 22.03.2011r. oraz pismem z dnia 08.04.2010r. (data wpływu 12.04.2010r.) w odpowiedzi na wezwanie Organu z dnia 02.04.2010r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności przekazywania towarów nieodpłatnie w ramach programu lojalnościowego - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15.03.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności przekazywania towarów nieodpłatnie w ramach programu lojalnościowego. Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 25.03.2010r. (data wpływu 29.03.2010r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 22.03.2010r. oraz pismem z dnia 08.04.2010r. (data wpływu 12.04.2010r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 02.04.2010r.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest handel detaliczny. W celu zachęcenia klientów do częstego dokonywania zakupów w sklepie został stworzony program lojalnościowy. W ramach programu klienci otrzymują punkty uzależnione od wielkości dokonanych zakupów, im większy zakup, tym większa liczba punktów. Zebrane punkty są wymieniane na określone towary znajdujące się w ofercie programu. Spółka zamierza przekazywać wybrane przez klienta towary zwane nagrodami nieodpłatnie. Przekazanie nagród nieodpłatnie sprzyjać będzie promocji i reklamie sklepu prowadzonego przez Spółkę. Dotychczas Spółka traktowała przekazanie tych towarów w ramach akcji lojalnościowej, jako czynności podlegające VAT tak samo jak dostawę towarów o charakterze odpłatnym. Obecnie Spółka stoi na stanowisku, że nieodpłatne przekazywanie towarów w ramach akcji lojalnościowej zgodnie z treścią art. 5 ust. 1 w zw. z art. 7 ust. 2 oraz art. 7 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right