Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.08.2011, sygn. IPPP1-443-971/11-2/IGo, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-971/11-2/IGo
Spółka ma prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących zakup usług marketingowych polegających na promowaniu produktów Spółki wśród konsumentów i kontrahentów, ze względu na fakt, iż poniesione wydatki służyć będą Spółce do wykonywania wyłącznie czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku, który wpłynął do tut. Organu dnia 20.06.2011r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego na fakturach z tytułu świadczonych usług marketingowych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20.06.2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego na fakturach z tytułu świadczonych usług marketingowych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Głównym obszarem działalności C. Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub C.) jest dystrybucja piwa marek produkowanych w ramach grupy kapitałowej C. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka podejmuje działania zmierzające do promowania wyrobów grupy C. wśród konsumentów. Działania te mają na celu zapoznanie nabywców (zarówno obecnych jak i potencjalnych) z szeroką gamą produktów Spółki, wzmocnienie kontaktów z klientami, zwiększenie znajomości marek Spółki, czy też zachęcenie do nabywania oferowanych przez Spółkę towarów. W konsekwencji działania marketingowe Spółki mają przyczynić się do zwiększenia zainteresowania dystrybuowanymi towarami, a co za tym idzie do zwiększenia ich sprzedaży.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right