Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.07.2011, sygn. IPPB5/423-428/11-3/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-428/11-3/AS
możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z prowadzoną akcją społeczną
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 28.03.2011 r. (data nadania 02.05.2011 r., data wpływu 05.05.2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z prowadzoną akcją społeczną pt. (...) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 05.05.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z prowadzoną akcją społeczną pt. (...).
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej posiada sieć sklepów sprzedaży hurtowej. Wnioskodawca prowadzi szereg działań mających na celu wsparcie mikro- oraz małych przedsiębiorców, stanowiących podstawową grupę klientów nabywających towary od Wnioskodawcy, aby mogli oni skutecznie konkurować z innymi podmiotami. W przypadku spadku rentowności lub likwidacji działalności przez mikro- i małych przedsiębiorców, automatycznie ograniczeniu uległaby także wartość obrotów Wnioskodawcy.
Jedną z akcji prowadzonych przez Wnioskodawcę mających na celu wsparcie mikro- i małych przedsiębiorców jest zainicjowana przez Wnioskodawcę akcja społeczna pt. (...) (dalej: Akcja). Jest to ogólnopolski program społeczny mający na celu promocję jak i wspieranie niezależnych, osiedlowych sklepików oraz polskiego tradycyjnego handlu. Akcja ta ma na celu podkreślenie, iż ten segment rynku jest szczególnie ważny dla polskiej gospodarki i społeczeństwa, ponieważ generuje znaczącą liczbę miejsc pracy. Dodatkowo, poprzez swój unikalny charakter lokalne, małe sklepy, odzwierciedlają klimat otoczenia, w którym funkcjonują, są miejscem spotkań i integracji mieszkańców. Każdy sklep jest jedyny w swoim rodzaju i stanowi ostoję normalnego, tradycyjnego stylu życia - bez pośpiechu, anonimowości. Głównym celem Akcji jest zatem zwrócenie uwagi na rolę, jaką pełnią małe sklepiki za rogiem w promowaniu zakorzenienia w lokalnej społeczności, które może się przejawiać również w robieniu zakupów w najbliższym osiedlowym sklepiku.