Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 04.07.2011, sygn. IPPP2/443-412/11-3/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-412/11-3/MM

usługa polegająca na cyklu audycji telewizyjnych, pomimo, iż mieści się w grupowaniu PKWiU 59.11.1 nie korzysta z preferencyjnej stawki podatku VAT w wysokości 8%, bowiem efektem prac Wnioskodawcy nie jest program telewizyjny w rozumieniu ustawy o radiofonii i telewizji Zainteresowany nie występuje w roli nadawcy tych programów telewizyjnych. W konsekwencji właściwą stawką podatku VAT dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług związanych z produkcją cyklu audycji telewizyjnych jest podstawowa stawka podatku VAT w wysokości 23%.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 21 marca 2011r. (data wpływu 1 kwietnia 2011r.) uzupełnionym pismem z dnia 19 maja 2011r. (data wpływu 20.05.2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania właściwej stawki podatku VAT dla świadczonych usług - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 kwietnia 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania właściwej stawki podatku VAT dla świadczonych usług. Przedmiotowy wniosek zawierał braki formalne. W związku z czym tut. Organ podatkowy pismem z dnia 12.05.2011r. znak IPPP2/443-412/11-2/MM wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku o powyższe braki.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Podatnik prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą sklasyfikowaną według Polskiej Klasyfikacji Działalności pod numerem PKD 59.11.Z Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych. Na zlecenie innego podmiotu gospodarczego, działającego we własnym imieniu, ale na rzecz nadawcy telewizyjnego, podatnik zobowiązał się do produkcji cyklu audycji telewizyjnych. Wykonanie umowy nastąpi poprzez dostarczenie Zamawiającemu kasety z nagraną audycją. Podmiot Zamawiający nie jest nadawcą programów telewizyjnych w rozumieniu Ustawy o Radiofonii i Telewizji, ale tak samo jak podatnik prowadzi działalność związaną z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych. Zgodnie z klasyfikacją wydaną w dniu 3 marca 2011 r. przez Główny Urząd Statystyczny na wniosek Zamawiającego usługi produkcyjne świadczone na zlecenie kontrahentów, takich jak T. i P., łącznie z przeniesieniem praw autorskich, w przypadku produkcji () programów () rozrywkowych mieszczą się w PKWiU 59.11.13.00. Produkowana audycja ma charakter programu rozrywkowego. Umowa przewiduje, że merytoryczna treść audycji może zostać uzupełniona o przekaz o charakterze promocyjnym lub reklamowym, poprzez np. wykorzystanie w szczegółach scenografii przedmiotów, dóbr czy usług, na zasadach sponsoringu. Możliwe jest również wprowadzanie do audycji gier i konkursów. Zamawiający lub stacja telewizyjna mają prawo wykorzystać audycję lub jej fragmenty w dowolnych celach promocyjnych lub reklamowych, niezwiązanych z reklamą samej audycji lub stacji telewizyjnej - np. wykorzystać jej fragmenty do promocji firmy, posiadającej prawa do tzw. oryginalnego formatu (pomysłodawcy audycji), użyć w nowych produkcjach filmowych, czy spotach reklamowych. Sama audycja przygotowana jest w taki sposób, aby możliwe było przerywanie jej blokami reklamowymi. Wykorzystanie audycji do stworzenia programu telewizyjnego, jest tylko jednym z możliwych sposobów jej eksploatacji. Zgodnie z umową odcinki audycji będą emitowane premierowo raz w tygodniu na antenie komercyjnej stacji telewizyjnej w ramach tzw. ramówki programowej, (i tak się stało w przypadku dotychczas wyprodukowanych odcinków), ale umowa daje Zamawiającemu również prawo do odpłatnego udostępnienia odcinków za pomocą platform cyfrowych, sieci telekomunikacyjnych, Internetu na całym świecie i wszelkich systemów odbioru telewizji, w tym także wirtualnych wypożyczalni (tzw. systemy on demond, pay per view). Audycja może być również wprowadzona do obrotu w postaci płyt DVD i kaset video, a także być rozpowszechniana z egzemplarzami prasy drukowanej. Zamawiający ma prawo powielać audycję w dowolnej liczbie kopii, przenosić ją na wszelkiego rodzaju nośniki, w tym płyty DVD, kasety video, pamięć komputerów, serwery sieci komputerowych, zasoby Internetu, sieci telekomunikacyjne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00