Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.04.2011, sygn. IPPB2/415-57/11-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-57/11-2/MK
Skutki podatkowe związane z pokrywaniem przez Spółkę kosztów podróży służbowej pracownika, w szczególności opłat za taksówki z których pracownik korzysta w czasie podróży służbowych krajowych i zagranicznych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 14.01.2011 r. (data wpływu 19.01.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie skutków podatkowych związanych z pokrywaniem przez Spółkę kosztów podróży służbowej pracownika, w szczególności opłat za taksówki z których pracownik korzysta w czasie podróży służbowych krajowych i zagranicznych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19.01.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie skutków podatkowych związanych z pokrywaniem przez Spółkę kosztów podróży służbowej pracownika, w szczególności opłat za taksówki z których pracownik korzysta w czasie podróży służbowych krajowych i zagranicznych.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Sp. z o.o., wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego (dalej C. lub Spółka), jest właścicielem sieci sklepów zajmujących się sprzedażą materiałów budowlanych, dekoracyjnych, narzędzi, produktów do aranżacji i wyposażenia wnętrz itp.
Pracownicy Spółki odbywają różnego rodzaju podróże służbowe (zarówno krajowe, jak i zagraniczne). C. pragnie przy tym wyjaśnić, że za podróż służbową - zgodnie z przepisami prawa pracy - uznaje wyjazd pracownika poza miejscowość, która jest jego stałym miejscem pracy (art. 775 § 1 ustawy z dnia 28 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, zwanego dalej Kodeksem pracy). Podkreślić przy tym należy, że podróże służbowe pracowników Spółki (zarówno krajowe jak i zagraniczne) pozostają zawsze w związku z jej działalnością. Pracownicy odbywają podróże krajowe np. w celu sprawdzenia sposobu prowadzenia działalności przez poszczególne sklepy należące do sieci C. (oceniają funkcjonowanie danego sklepu), w celu odbycia szkoleń wewnętrznych, w celu wzięcia udziału w wewnętrznym spotkaniu organizowanym np. w siedzibie Spółki itp. Podróże zagraniczne mogą być związane z ustaleniami warunków handlowych z zagranicznymi dostawcami którzy sprzedają towar Spółce. Celem podróży może być również udział w szkoleniu zagranicznym (np. pracownicy Spółki biorą udział w szkoleniu organizowanym dla pracowników wszystkich spółek grupy kapitałowej, do której należy C.), itp.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right