Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.05.2011, sygn. IPPP3/443-347/11-4/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-347/11-4/SM
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu rat leasingowych z tytułu użytkowania samochodu i brak prawa do odliczenia paliwa.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 01.03.2011 r. (data wpływu 02.03.2011 r.), uzupełnionego w dniu 21.04.2011 r. w odpowiedzi na wezwanie nr IPPP3/443-347/11-2/SM z dnia 15.04.2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego:
- z faktur potwierdzających zakup paliwa do samochodu jest nieprawidłowe,
- rat leasingowych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 02.03.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur potwierdzających zakup paliwa do samochodu oraz rat leasingowych.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka nabyła w ramach leasingu operacyjnego w 2010 roku 8 szt. pojazdów samochodowych o ładowności poniżej 3,5 t, posiadających homologację na ciężarowe, jednakże zgodnie z obowiązującymi od 01.01.2011 r. przepisami nie mieszczącymi się w niej jako samochody ciężarowe.
Zdaniem Spółki art. 4 ustawy z 16 grudnia 2010 roku, zgodnie z którym: W okresie od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy do 31 grudnia 2012 roku obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do nabywanych przez podatnika paliw silnikowych, oleju napędowego oraz gazu, wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych, o których mowa w art. 3 ust. 1. Ta norma zdaniem Spółki jest jednoznaczna i czytelna, a jej sens ma w pełni odzwierciedlenie w ustaleniach dokonanych przez rząd polski z organami UE.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right