Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.04.2011, sygn. IPPP2/443-352/11-2/KAN, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-352/11-2/KAN
Obniżenie kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 marca 2011r. (data wpływu 21 marca 2011r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 marca 2011r. wpłynął ww. wniosek uzupełniony w dniu 13.04.2011r. (data wpływu 15.04.2011 r.) na wezwanie z dnia 6.04.2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca zwany dalej Spółką lub Wnioskodawcą) jest jednym z producentów piwa w Polsce. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka podejmuje działania zmierzające do promowania jej produktów wśród konsumentów i kontrahentów.
W tym celu Spółka zleca agencji reklamowej(dalej Agencja) Umowę Ramową (dalej Umowa) na przeprowadzanie akcji promocyjnych/usług marketingowych (dalej usługi marketingowe). Usługi te świadczone są w szczególności w sklepach, lokalach gastronomicznych i hurtowniach oraz w trakcie imprez plenerowych.
Na podstawie Umowy Spółka zleca Agencji wykonanie usług marketingowych mających na celu m.in. zwiększenie sprzedaży produktów Spółki, wzmocnienie kontraktów z siecią kontrahentów i klientów, zwiększenie znajomości marki. W ramach usług marketingowych wykonywanych przez Agencję podmioty prowadzące działalność gospodarczą (np. hurtownicy, detaliści) lub klienci indywidualni premiowani są różnego rodzaju materiałami promocyjno-reklamowymi, nagrodami oraz bonami towarowymi. Wspomniane premiowanie związane jest z zakupami produktów Spółki lub związane jest z ogólnymi działaniami marketingowymi.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right