Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17.05.2011, sygn. IPPB5/423-238/11-4/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-238/11-4/RS
Czy wydatki opisane w stanie faktycznym wniosku ponoszone przez Spółkę w związku z organizacją spotkań roboczych i reprezentacyjnych są przez Spółkę prawidłowo rozliczane dla celów podatku dochodowego od osób prawnych (dalej: podatku CIT) w świetle definicji kosztów uzyskania przychodów zamieszczonej w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: ustawa o CIT)?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku (data nadania 11.03.2011 r., data wpływu 14.03.2011 r.) oraz piśmie z dnia 28.04.2011 r. (data nadania 29.04.2011 r., data wpływu 02.05.2011 r.) uzupełniającym braki formalne na wezwanie Nr IPPB5/423-238/11-2/RS z dnia 20.04.2011 r. (data nadania 20.04.2011 r., data doręczenia 27.04.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
- możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków Spółki na wynajem sali konferencyjnej, wynagrodzenie wykładowcy oraz artykuły spożywcze (w tym skromny poczęstunek w formie cateringu) ponoszonych podczas spotkań promocyjnych organizowanych przez Spółkę i dotyczących reklamy dystrybuowanych przez nią produktów leczniczych w takich miejscach jak: przychodnie, szpitale, wynajęte na ten cel sale (np. w hotelu) - jest prawidłowe,
- możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków Spółki na usługi gastronomiczne ponoszonych podczas spotkań promocyjnych organizowanych przez Spółkę i dotyczących reklamy dystrybuowanych przez nią produktów leczniczych w restauracjach lub innych placówkach gastronomicznych - ,