Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 08.12.2011, sygn. IBPP2/443-1025/11/WN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-1025/11/WN
uznanie czy wypłacona w imieniu klienta premia pieniężna stanowi wynagrodzenie za usługę, sposobu jej dokumentowania oraz prawa do odliczenia
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 września 2011r. (data wpływu 9 września 2011r.), uzupełnionym pismem z dnia 7 grudnia 2011r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy wypłacona w imieniu klienta premia pieniężna stanowi wynagrodzenie za usługę, sposobu jej dokumentowania oraz prawa do odliczenia - za prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 września 2011r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 7 grudnia 2011r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy wypłacona w imieniu klienta premia pieniężna stanowi wynagrodzenie za usługę, sposobu jej dokumentowania oraz prawa do odliczenia.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca jest agencją reklamową. W ramach prowadzonej działalności świadczy na rzecz swoich klientów usługi organizacji i obsługi różnego rodzaju akcji promocyjnych. Jednym z klientów Wnioskodawcy jest spółka tajwańska, będąca wiodącym producentem systemów i podzespołów komputerowych, takich jak laptopy, netbooki, monitory, płyty główne do komputerów, karty graficzne, karty sieciowe itp. W ramach usług świadczonych na rzecz tego klienta Wnioskodawca planuje prowadzenie programu (akcji promocyjnej), służącego zwiększeniu sprzedaży produktów klienta w Polsce. Program będzie adresowany wyłącznie do przedsiębiorców (osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej), którzy w ramach prowadzonej działalności nabywają produkty klienta Wnioskodawcy w celu dalszej odsprzedaży.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right